ההחלטה האסטרטגית של נתניהו מול ההחלטה של לפיד • הפרשנים

    מהדורת הבוקר No Comments on ההחלטה האסטרטגית של נתניהו מול ההחלטה של לפיד • הפרשנים

    הפרשנים איתי גדסי ואבי גרינצייג בשיחה עם מגישי מהדורת הבוקר, על המירוץ המתחמם לכנסת ה-25. האם יש סיכוי לאיחוד של גנץ ולפיד? האם מיכאלי תתקפל ומה מאפיין את ההחלטה של לפיד לשתות את המנדטים של גוש השמאל?

    צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשנים הפוליטיים, איתי גדסי ואבי גרינצייג שוחחו עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), על מערכת הבחירות המתחממת.

    בפתח השיחה, התייחס גרינצייג לפרסום על מגעיו של אלי אבידר עם רע"מ: "עם אחוז וקצת בסקרים אתה לא עובר את אחוז החסימה, אלא יכול לסחור איתו קצת".

    גדסי התייחס לאיחוד בין סמוטריץ' ובן גביר: "אחרי שהשדכן נתניהו יכול לשתות את כל הקולות הכל בסדר מבחינתו. נתניהו חשש מאוד שבן גביר ירוץ לבד, אחת הבעיות הגדולות אם בן גביר היה מביא 5-6 מנדטים ואז הוא היה בבעיה גדולה יותר מולו. כמובן שהיה גם חשש שאחת מהמפלגות לא תעבור; מעניין אם נתניהו הבטיח לבן גביר שיהיה שר בממשלתו".

    גרינצייג: "צריך לקחת את הסקרים בערבון מוגבל, בשלב הזה לפני הבחירות שעברו סער ובנט קיבלו ביחד איזה 35 מנדטים ובסוף הם סיימו עם שליש מזה.

    "אני לא רואה את גנץ מתאחד עם לפיד. הם עשו מעשה חכם שהם חתמו על הסכם עודפים, כי הם יצרו פה גוש נגדי מול הליכוד מבחינת חוק באדר עופר. אני לא רואה את מיכאלי מתקפלת, למרות שמצבה לא טוב. 

    "ההחלטה של לפיד לשתות את הגוש היא החלטה של אופוזיציונר. כשאתה חושב קואליציה, כמו נתניהו אתה כן דואג למפלגות הגוש".

    גדסי: "אנחנו כן רואים שלפיד מנסה לתווך בין כל מיני מפלגות שעשויות לסכן את הגוש שלו".

    לסיום, הוסיף גרינצייג: "גם בל"ד שוקלת ריצה עצמאית וזה עשוי להיות מעניין".



    0 תגובות